Virtual or face-to-face classes? What do you think?
DOI:
https://doi.org/10.62876/tc.vi45.5890Keywords:
education, communication, technologies, remote classes, face-to-face classesAbstract
The controversy continues. There are many factors that affect the quality of teaching in both modalities and the levels of student satisfaction; the schedules, the didactic strategies, the topics treated and the resources used are some of them. Which is better? A group of university students answers the question and offers us their perspectives on a topic that is still in the research phase and raises concerns.
Downloads
References
Castellano, J., Almagro, J., & Fajardo, Á. (2021). Percepción estudiantil sobre la educación online en tiempos de COVID-19: Universidad de Almería (España). En: Revista Scientific, 6(19).
Enríquez Ortiz, C. E., Fernández Zavala, R., & De La Cruz Sosa, C. . (2021). “Percepción de los estudiantes sobre la educación en línea durante la pandemia del COVID-19.” En: Revista Electrónica Sobre Tecnología, Educación Y Sociedad, 8(16). //www.ctes.org.mx/index.php/ctes/article/view/751
Gutiérrez Ochoa, S.M y Díaz Torres, C.H. (2021). La educación virtual en tiempos de pandemia. En: Revista Gestión y Desarrollo Libre, 6. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/gestion_libre/article/view/8082/7325
Hernández Díaz, G. (2022). +Comunicación: Técnicas y Soluciones (Coord.) abediciones, UCAB.
Hernández Díaz, G. (2019). Prosumidores, audiencias y consumo cultural en Venezuela. En: revista Comunicación, N-185, Centro Gumilla.
Hernández Díaz, G. (2017). Hablemos de…Pedagogías digitales, redes sociales y cibermedios en la escuela. UCAB.
García, Aretio, L. (2021). COVID-19 y educación a distancia digital: preconfinamiento, confinamiento y posconfinamiento. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, vol. 24, núm. 1. 09-32.
https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=331464460001
Jaimes Quero, H., y Hernández Díaz, G. (2021). Insatisfacción por la educación online en tiempos de pandemia. En revista Analogías del comportamiento, N°. 20, Escuela de Psicología, Universidad Católica Andrés Bello (UCAB).
https://revistasenlinea.saber.ucab.edu.ve/index.php/analogias/article/view/5431
Moreira, J. y Zambrano, M. (2022). Educación virtual: un análisis en tiempos de pandemia. En Revista RELEP. Educación y Pedagogía en Latinoamérica, vol.4, núm.1. http://portal.amelica.org/ameli/journal/643/6432975003/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Temas de Comunicación
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.