Ethic on Television

Authors

  • Salvatore Giardullo Russo UCAB

DOI:

https://doi.org/10.62876/tc.vi45.5893

Keywords:

ethics, manipulation, technological advances, media, television, audience, entertainment, advertising

Abstract

This research develops the importance of globalization, due to technological advances at the level of communications. Among the media, the most widespread is television; it fulfills the function of company lady for many people, from the earliest age. Television, as a means of mass communication, has important functions that it must fulfill for its audience. Its competence is to inform, educate and entertain, surely these are the verbs that are present in its mission, but is this really its competence that it fulfills in society? The small screen, as this medium is known, often sacrifices its mission to become a mere instrument of entertainment, transmitting a lacking and decadent programming to the greatest possible number of viewers, in order to make it a lucrative business. Television makers are aware of this weakness, but at the time they intend to broadcast programming that collaborates with the cultural growth of the audience, the big question is what will happen to advertising? And what will happen to audience levels? It seems that we are facing a vicious circle that no one wants to understand.

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Author Biography

Salvatore Giardullo Russo, UCAB

Licenciado en Comunicación Social, mención Audiovisual. Especialización y Maestría en Comunicación Social, mención Desarrollo Social. Doctor en Educación, en la línea de investigación sobre Tecnologías de Información y Comunicación. Títulos obtenidos en la Universidad Católica Andrés Bello. Ha desarrollado su vida profesional en diferentes terrenos de la comunicación social, que van desde lo audiovisual, siendo productor y director de programas de televisión; pasando por impresos, desempeñando el cargo de jefe de redacción de varios periódicos, así como articulista de opinión en el diario Reporte, 2001 y en El Nacional actualmente. Colaborador de varios diarios tanto en Venezuela como en el exterior. Ha sido diplomático, teniendo el honor de representar a Venezuela como Agregado de Prensa de la delegación ante la UNESCO. Alternando su desempeño profesional con una constante práctica e investigación docente.

References

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Published

2022-12-13

How to Cite

Giardullo Russo, S. (2022). Ethic on Television. Temas De Comunicación, (45), 141–157. https://doi.org/10.62876/tc.vi45.5893

Issue

Section

Artí­culos - Dossier Central