DOI:
https://doi.org/10.62876/tc.v0i23.675Keywords:
Abstract
Downloads
References
Almond, G. y Powell G.(1972): Política comparada, Editorial Paidos, Buenos Aires.
Bentley, A. (1908): The process of government. A study of social pressures, Chicago, Chicago University Press. He utilizado la traducción italiana a cargo de Giusepp Buttà: Il Processo di Governo. Uno studio delle Pressione Sociali, Milano, Giuffrè, 1983.
Berry, J. (1977): Lobbying for the people. The political behavior of public interest groups, Princeton University Press, Princeton.
Berry, J. (1989): The interest group society, Illinois, Scolt Foresman/Little.
Burdeau, G. (1982): Traité de Science Politique, Tom III (La Dynamique Politique), Vol. I (Les Forces Politiques), Librairie Génerale de Droit et Jurisprudence, Paris.
Camps, V. y Giner, S. (1992): El interés común, Centro de Estudios Constitucionales, Madrid.
Castillo, A. (1997): Grups de pressió i mitjans de comunicació. Anàlisi de l´ús dels mitjans comunicatius per promoure interessos associatius, Tesis doctoral, Universitat Autònoma de Barcelona, Barcelona.
Dion, L. (1967): Los grupos y el poder político en los Estados Unidos, México, Grijalbo.
Dion, L. (1982): Société et Politique: la vie des groupes, I Fondements de la société, II Dynamique de la société libérale (2 volúmenes), Les Presses de l´Université Laval, Québec (1ª edición de 1971).
Easton, D. (1965): Esquema para el análisis político, Amorrortu Editores, Buenos Aires.
Easton, D. (1982): Enfoques sobre teoría política, Amorrortu Editores, Buenos Aires.
Esteban, J. (1967): "La representación de intereses y su institucionalización: los diferentes modelos existentes", Revista de Estudios Políticos, nº155, septiembre-octubre: 43-74.
Farnel, F. (1994): Le lobbying. Strategies et techniques d´intervention, Les Éditions d´Organisation, Paris.
FAYT, Carlos S (1985): Derecho Político, Tom II, Ediciones de Palma, Buenos Aires.
Garcia, M. (1994): Las transformaciones del Estado contemporáneo, Alianza Editorial, Madrid.
Giner, S. y Pérez M. (1979): La sociedad corporativa, CIS, Madrid.
Giner, S. y Pérez M. (1988): El corporativismo en España, Ariel, Barcelona.
Grant, W. (1989): Pressure groups, politics and democracy in Great Britain, Philip Allan, New York.
King, A. (Ed.) (1990): The New American Political System, The American Enterprise Institute, Washington (2ª edición).
Loewenstein, K. (1979): Teoría de la Constitución, Ariel, Barcelona.
Mcfarland, A. (1987a): Los grupos de presión en el Congreso norteamericano, Gernika, México.
Mcfarland, A. (1987b): “Interest Groups and Theories of power in America”, en British Journal of Political Science, Vol 17 nº2, abril: 129-147.
Meynaud, J. (1962a): Nouvelles études sur les groupes de pression en France, Armand Colin, Paris.
Meynaud, J. (1962b): Los grupos de presión, EUDEBA Editorial, Buenos Aires.
Meynaud, J. (1966): "Les groupes patronaux et l´opinion", en Il Politico. Rivista di Scienze Politiche, Anno XXXI nº3: 413-437.
Meynaud, J. y Sidjanski D. (1971): Les groupes de pression dans la Communauté Europeenne 1958-1968, Institut Sociologie, Bruxel.les.
Murillo, F. (1963): Estudios de sociología política, Ed. Tecnos, Madrid
Núñez, M. (1996): “La ambivalencia de los medios de comunicación. Poderes y contrapoderes”, en José Fèlix Tezanos (ed.): La democracia post-liberal, Ed. Sistema, Madrid: 215-236.
OFFE, Claus (1996): Partidos políticos y nuevos movimientos sociales, Ed. Sistema, Madrid.
Peacock, A. (1995): Elección pública. Una perspectiva histórica, Alianza Editorial, Madrid.
Sorauf, F. y Beck, P. (1987): Party Politics in America, Scott, Foresman and Company, Illinois.
Streek, W. y Schmitter, P. (Ed.) (1985): Private Interest Government, Sage Publications, London.
Tocqueville, A. (1980): La democracia en América, Alianza Editorial, Madrid.
Truman, D. (1968): The govermental process political interest and public opinion, Alfred A. Knopf, New York.
Wilson, G. (1983): “French Interest Groups Politics: Pluralist or neocorporatist?, a The American Political Science Review, Vol 77 nº4, diciembre: 895-910.
Wittenberg, E. y Wittenberg, E. (1989): How to win in Washington: very practical advice abaut lobbying, the grassroots and the media, Basil Blackwell Publishers, Oxford.