DOI:
https://doi.org/10.62876/tc.v0i23.674Keywords:
Abstract
Downloads
References
Alonso, A. (1991). “The Politics of Space, Time and Substance: State Formation, Nationalism, and Ethnicity”. Annual Review of Anthropology , 23: 379-405.
Anderson, B. (2000). Comunidades imaginadas. Fondo de Cultura Económica, 2000.
Auyero, J. (1997). ¿Favores por votos? Buenos Aires: Losada, 1997.
Balibar, E. y E. Wallerstein (1991). Raza, nación y clase. Santander: IEPALA.
Bourdieu, P. (1979). : La Distinción – Criterios y bases sociales del gusto. Madrid: Taurus
Briones, C. (1998). La alteridad del "Cuarto Mundo". Una deconstrucción antropológica de la diferencia. Buenos Aires: Ediciones del Sol.
Brown, J.S. y Duguid, P.: “Organizational Learning and Communities-of-Practice: Towards a Unified View of Working, Learning and Innovation”. Organization Science, Vol.2 No.1 1991. Special Issue: Organizational Learning: Papers in Honor of (and by) James March.
Certeau, M. de (1996). La invención de lo cotidiano. Artes de hacer. México: Universidad Iberoamericana.
Cole, M., Engeström, Y., y Vasquez, O. (1997). Mind, Culture, and Activity - Seminal papers from the Laboratory of Comparative Human Cognition. NY: Cambridge University Press.
Chaiklin, S. y Lave, J. (1996). Understanding practice. Perspectives in activity and context. Cambridge: Cambridge University Press.
Foster, R. (1991). Making National Cultures in the Global Ecumene. Annual Review of Anthropology, nº 20.
Geertz, C. (1973). “The Integrative Revolution: Primordial Sentiments and Civil Politics in the New States.” En The Interpretation of Culture. Selected Essays. New York: Basic Books.
Gore, E. y Dunlap, D. (2006). Aprendizaje y organización. Una lectura educativa de las teorías de la organización. Buenos Aires: Granica.
Hobsbawm, E. (1983). “Introduction: Inventing Traditions”. En Hobsbawm, E. y Ranger, T.: The Invention of Tradition. Cambridge: Cambridge University Press.
Lave, J. (1991). La cognición en la práctica. Buenos Aires: Paidós.
Lave, J. y Wenger, E. (1991). Situated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Mosse, G. (2007). “La nueva política”, en La nacionalización de las masas. Simbolismo y movimientos de masas en Alemania desde las guerras napoleónicas al Tercer Reich. Buenos Aires: Siglo XXI Editores.
Ortner, S. B.: “Theory in Anthropology since the Sixties”. En: Comparative Studies in Society and History, Vol. 26, (1): 126-166, (Jan.) 1984. [pp. 144-160]
Rosato, A. y F. Balbi (2003). “Introducción”, en Representaciones sociales y procesos políticos. Buenos Aires: Antropofagia.
Schein, E. H. (1985). Psicología de la organización. México: Prentice-Hall.
Schön, D. (1992). La formación de profesionales reflexivos - Hacia un nuevo diseño de la enseñanza y el aprendizaje en las profesiones. Barcelona: Paidós.
Wenger, E. (1998). Communities of Practice - Learning, Meaning and Identity. New York: Cambridge University Press.