Authors

  • Marisa Vázquez Mazzini

DOI:

https://doi.org/10.62876/tc.v0i23.674

Keywords:

Abstract

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alonso, A. (1991). “The Politics of Space, Time and Substance: State Formation, Nationalism, and Ethnicity”. Annual Review of Anthropology , 23: 379-405.

Anderson, B. (2000). Comunidades imaginadas. Fondo de Cultura Económica, 2000.

Auyero, J. (1997). ¿Favores por votos? Buenos Aires: Losada, 1997.

Balibar, E. y E. Wallerstein (1991). Raza, nación y clase. Santander: IEPALA.

Bourdieu, P. (1979). : La Distinción – Criterios y bases sociales del gusto. Madrid: Taurus

Briones, C. (1998). La alteridad del "Cuarto Mundo". Una deconstrucción antropológica de la diferencia. Buenos Aires: Ediciones del Sol.

Brown, J.S. y Duguid, P.: “Organizational Learning and Communities-of-Practice: Towards a Unified View of Working, Learning and Innovation”. Organization Science, Vol.2 No.1 1991. Special Issue: Organizational Learning: Papers in Honor of (and by) James March.

Certeau, M. de (1996). La invención de lo cotidiano. Artes de hacer. México: Universidad Iberoamericana.

Cole, M., Engeström, Y., y Vasquez, O. (1997). Mind, Culture, and Activity - Seminal papers from the Laboratory of Comparative Human Cognition. NY: Cambridge University Press.

Chaiklin, S. y Lave, J. (1996). Understanding practice. Perspectives in activity and context. Cambridge: Cambridge University Press.

Foster, R. (1991). Making National Cultures in the Global Ecumene. Annual Review of Anthropology, nº 20.

Geertz, C. (1973). “The Integrative Revolution: Primordial Sentiments and Civil Politics in the New States.” En The Interpretation of Culture. Selected Essays. New York: Basic Books.

Gore, E. y Dunlap, D. (2006). Aprendizaje y organización. Una lectura educativa de las teorías de la organización. Buenos Aires: Granica.

Hobsbawm, E. (1983). “Introduction: Inventing Traditions”. En Hobsbawm, E. y Ranger, T.: The Invention of Tradition. Cambridge: Cambridge University Press.

Lave, J. (1991). La cognición en la práctica. Buenos Aires: Paidós.

Lave, J. y Wenger, E. (1991). Situated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Mosse, G. (2007). “La nueva política”, en La nacionalización de las masas. Simbolismo y movimientos de masas en Alemania desde las guerras napoleónicas al Tercer Reich. Buenos Aires: Siglo XXI Editores.

Ortner, S. B.: “Theory in Anthropology since the Sixties”. En: Comparative Studies in Society and History, Vol. 26, (1): 126-166, (Jan.) 1984. [pp. 144-160]

Rosato, A. y F. Balbi (2003). “Introducción”, en Representaciones sociales y procesos políticos. Buenos Aires: Antropofagia.

Schein, E. H. (1985). Psicología de la organización. México: Prentice-Hall.

Schön, D. (1992). La formación de profesionales reflexivos - Hacia un nuevo diseño de la enseñanza y el aprendizaje en las profesiones. Barcelona: Paidós.

Wenger, E. (1998). Communities of Practice - Learning, Meaning and Identity. New York: Cambridge University Press.

How to Cite

Vázquez Mazzini, M. (2012). Temas De Comunicación, (23), 45–65. https://doi.org/10.62876/tc.v0i23.674

Issue

Section

Artí­culos - Dossier Central