Urban art, public space and disturbance

Authors

  • Humberto Jaimes Quero

Abstract

Graffiti, murals, and other visual creations express aesthetic themes and interests of artists, groups, and communities. But, from another perspective, its realization in city public spaces can often lead to the violation of property, acts of vandalism, the reinforcement of the absence of authority and the notion of "no man's land", where urban coexistence lacks According to social consensus, the citizen may feel affected by the disturbance generated by messages and works that reproduce violence and non-shared political ideologies, which is also in contradiction with the principles of peace, calm and tolerance that are proclaimed by the norms of urban coexistence.

 

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Author Biography

Humberto Jaimes Quero

Comunicador Social (UCV, 1993). Magíster en Historia de las Américas (UCAB, 2003). Profesor e Investigador del Centro de Investigación de la Comunicación (UCAB). Desde 2014 es profesor de posgrado en Comunicación Social (UCAB) y desde 2019 en pregrado. Colaborador de la revista Comunicación de la Fundación Centro Gumilla, desde 2001. Autor de Mentalidades, discurso y espacio en la Caracas de finales del siglo XX. Mentalidades venezolanas vistas a través del graffiti. Fundación para la Cultura Urbana, Caracas, 2003. Ha sido reportero de investigación El Universal, la revista Exceso y otros medios. Fue jefe de redacción del semanario Quinto Día.

Published

2021-10-15

How to Cite

Jaimes Quero, H. (2021). Urban art, public space and disturbance: Array. Analogías Del Comportamiento, (19). Retrieved from https://revistasenlinea.saber.ucab.edu.ve/index.php/analogias/article/view/5173