Youth Trading: Considerations on Expectations, Interests, Risks, and Assessments for Designing a Training Program
Palabras clave:
Trading, Youth, Financial training, Digital banking, Financial literacyResumen
The general purpose of this work is to understand the set of aspects related to expectations, assessments, and challenges associated with young people's involvement in trading activities through digital media. The goal is to define some general guidelines for the design of a training program on the subject, considering it a vitally important aspect to guarantee its proper use, avoiding ethical risks or losses of various kinds. To this end, the work considers different approaches: review of a set of empirical background information, development of an exploratory study on the use of banking services and digital wallets by young university students, development of an exploratory study on the interests and expectations regarding trading education programs among young high school students, and the identification and characterization of some trading training programs specifically aimed at young people.
Descargas
Citas
Aguilar, J., Palacio, S., Garay, A., & Cazares, M. (2023). Estudiantes universitarios en la era digital: las oportunidades y amenazas del entretenimiento por internet y las actividades financieras en línea. Teknos Revista Científica, No. 23, Vol. 2, pp. 71-80.
Falaiye, T., Adijat, O., Feranmi, K., Victoria, C., Olatundum, F., & Zamanjomane, N. (2024). Financial inclusion through technology: a review of trends in emerging markets. International Journal of Management & Entrepreneurship Research, Vol. 6, pp. 368-379.
Laverde, M. and Martínez, J. (2019). Impacto de las fintechs en la experiencia del consumidor final en el sector financiero entre los jóvenes universitarios de estratos 4, 5 y 6 en Bogotá. Colegio de Estudios Superiores de Administración.
Londoño, J. (2023). Influencia del trading en los jóvenes universitarios de la Corporación Universitaria Minuto de Dios COA Bello. Corporación Universitaria Minuto de Dios.
Matias, J. (2023). Nuevos y viejos desafíos para los trabajadores de América latina. En Congreso Nacional de Estudios del Trabajo de la Asociación Argentina de Especialistas en Estudios del Trabajo.
Universidad Católica Andrés Bello (2023). Bancarización y uso de las Fintech en jóvenes universitarios. Determinantes y factores claves. Caracas: Autor (Informe no publicado). Contribuyen en esta publicación: Ruben Darío Díaz, Luis Pedro España, Gustavo García, and Gabriel Wald.
Universidad Católica Andrés Bello (2024). Demanda y expectativas sobre formación y tecnologías relacionadas con activos financieros. Caracas: Autor (Informe no publicado). Contribuyen en esta publicación: Anibal Garrido, Gustavo García, Nicolás Vázquez y Alejandro Vásquez.
Vanegas, L. and Marín, J. (2023). Oportunidades y beneficios del mercado de criptomonedas para jóvenes grancolombianos. Universidad La Gran Colombia.
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.